Vaccination - Impfen

Montag, 1. Mai 2006

Bundesregierung verschenkt 60 Millionen für Vogelgrippe-Forschung

Die Bundesregierung fördert die Erforschung von Krankheiten, die vom Tier auf den Menschen übergehen

"(...) Die Forschungsvereinbarung der Bundesregierung sieht vor, dass in den nächsten vier Jahren insgesamt 60 Millionen Euro in die Erforschung der Zoonosen gesteckt werden. 20 Millionen fließen bereits in die Entwicklung von Impfstoffen für den Fall einer Pandemie. Jährlich fünf Millionen über vier Jahre will Schavan für einen "Förderschwerpunkt Zoonosen" zur Verfügung stellen. "Das Geld für dieses neue Programm wird im Wettbewerb vergeben."

Ausgeschrieben wird es für Forschungsvorhaben, in denen human- und veterinärmedizinische Aspekte zusammenkommen. Weitere 1,8 Millionen sind für eine "Forschungsplattform Zoonosen" gedacht, mit der die Vorhaben vernetzt werden sollen - nicht zuletzt auf europäischer Ebene.

Im Rahmen des Forschungs-Sofortprogramms Influenza fließen außerdem
9,8 Millionen an das Verbraucherschutz- und 8,4 Millionen an das Gesundheitsministerium. Davon sollen mit "praxisorientierten Forschungsbemühungen Wissenslücken geschlossen" werden, wie Seehofer sagte. "Warum fallen zum Beispiel infizierte Hühner so schnell von der Stange, warum erkrankten bisher Singvögel nicht?" Der Minister wünscht sich zudem ein Antikörper-Nachweissystem für Wildtiere. Dieses sollte Aufschluss darüber geben, ob Tiere infiziert sind, ohne zu erkranken, oder ob Krankheiten bei ihnen ausheilen. Außerdem diene das Geld der Entwicklung von Schnelltests und von Impf stoffen auch für Heimtiere. (...)"

ganzen Artikel lesen:
https://www.tagesspiegel.de/wissen-forschen/archiv/23.03.2006/2427495.asp
Berliner Tagesspiegel, 23. März 2006

Weitere Meldungen: https://www.handelsblatt.com/pshb?fn=tt&sfn=go&id=1212961

Kommentar: Das "Haltet-das-Virus-Geschrei" der mikrobiologischen "Szene" hat sich gelohnt. Über 4 Jahre hinweg werden jetzt in Deutschland nach dem Gießkannenprinzip 60 Millionen Euro verteilt. Davon geht nicht ein einziger Euro in die Erforschung alternativer Krankheitsursachen bei Geflügel in der Massentierhaltung oder in die Prüfung alternativmedizinischer und nebenwirkungsfreier Heilverfahren. Wäre ich Hersteller von Influenza-Impfstoffen, würde ich meinen Jungs von der Marketing-Abteilung jetzt anerkennend auf die Schulter klopfen - und selber auf der Jahreshauptversammlung von den Aktionären Lob einheimsen. Solche erfolgreich durchgeführten Coups machen jedoch nicht satt, sondern wecken zwangsläufig neue Begehrlichkeiten. Lassen wir uns also überraschen, was sich die Pandemie-Propheten als Nächstes einfallen lassen. Dem menschlichen Einfallsreichtum sind schließlich keine Grenzen gesetzt...


Aus: impf-report Newsletter Nr. 15/2006

Die Geflügelzüchter beginnen sich gegen das unsinnige Aufstallungsgebot zu wehren

Demo am 14. Mai in Bad Waldsee gegen Aufstallungsgebot

"Am 14. Mai 2006 werden wir die staatlich willkürlich reglementierte Aufstallung unserer Hennen in eigener Verantwortung beenden und den Tieren wieder ihren gewohnten Gang ins Freiland ermöglichen.

Die Öffnung der Ställe soll im Rahmen einer möglichst großen Demonstration bei zahlreicher Beteiligung der interessierten Öffentlichkeit erfolgen. Vor allem auch Repräsentanten und Mitglieder von Tierschutz-Organisationen, mitbetroffene Berufskolleg(inn)en, sowie Vertreter der Medien sind herzlich eingeladen, an diesem "Tag des zivilen Ungehorsams gegenüber staatlicher Willkür" auf unseren Hühner-Freiland-Hof zu kommen. (...)"

hier weiterlesen: https://www.me-na-ti.de/024bff977b1104f09/024bff977f10a9604.html Begegnungs-Hof Mensch - Natur - Tier e.V., Bad Waldsee


Aus: impf-report Newsletter Nr. 15/2006

--------

Die Geflügelzüchter beginnen sich gegen das unsinnige Aufstallungsgebot zu wehren:

--> Demo am 4. Mai in Berlin: https://www.bdrg.de/

--> Demo am 13. Mai in Bad Waldsee
(Baden-Württemberg, südlich von Ulm) https://www.me-na-ti.de/024bff977b1104f09/024bff977f10a9604.html

--> Petition gegen Aufstallungsgebot (noch nicht online) https://www.impfkritik.de/vogelgrippe/petition


Hans U. P. Tolzin


Aus: impf-report Newsletter (Sonderausgabe)

FLU SHOTS AND THE NEW ADJUVANTS: BEWARE!

https://www.newswithviews.com/Tenpenny/sherri6.htm

Sonntag, 30. April 2006

Dr. Len Horowitz: Avian Flu Fright Commentary

https://tinyurl.com/zw6pp

Dangers of Avian flu are dramatically overblown

https://tinyurl.com/ks6tn

Vaccination Myths

https://tinyurl.com/zwlr8

Avian Flu: The Pandemic That Will Never Be

https://tinyurl.com/kn6dc

Eliminating Bird Flu Fears: 10 Facts You Should Know

(* my notes)

https://www.redflagsdaily.com/tenpenny/2005_nov02.php
(requires subscription to read on site)

Sherri J. Tenpenny received her medical training at Kirksville College of Osteopathic Medicine in Kirksville, Missouri. She is board certified in emergency medicine and osteopathic manipulative medicine, and is a respected expert in the area of integrative and alternative medicine.


Eliminating Bird Flu Fears:

10 Facts You Need To Know

By Red Flags Columnist, Sherri Tenpenny, DO

The concerns about avian influenza, a.k.a. bird flu, seem to have the entire world in an uproar. More than 150 million domestic ducks and chickens have been sacrificed throughout Southeast Asia, China, Russia and Eastern Europe in an attempt to stop the spread of the virus. Billions of dollars are being allocated to the development of a new "pandemic" vaccine and the stockpiling of two drugs, Tamiflu and Relenza, which are touted to "treat" the infection. The hysteria in the United States has risen to the point where President George Bush allocated resources toward preparing to use the military to enforce quarantines and perhaps even to enforce mandatory vaccination.

What is really going on? Is a pandemic going to develop that will stop all commerce for months and put an end to Western civilization as we know it? What tactics are being used to scare us into believing these measures are necessary?

A level-headed examination of 10 important facts shows that the prevailing alarmist point of view is inaccurate, irresponsible and self-serving.

1. The death rate from H5N1 infection is highly overstated. *clean hands /no contact w/bird feces will reduce chances of picking up the virus...might lower it to near -0-ZERO, as all cases to date have occurred in ASIA among poultry handlers or children with poultry in the home. Selenium and vitamin "C" can minimize SCURVY type symptoms)

Between Dec. 26, 2003 and Oct. 24, 2005, there were 121 confirmed H5N1 infections and, of those, 62 have reportedly died. That makes the "apparent" death rate just over 51 percent, ranking this infection among the most deadly on record.

However, thousands of mild and asymptomatic cases are going undetected as detailed by Dick Thompson, a spokesperson for the World Health Organization. (WHO). In an interview granted to CIDRAP (Center for Infectious Disease Research and Policy) News on March 9, 2005, Thompson said that the case-fatality rate had been overstated. Documented cases were those where the patients were sick enough to seek medical care in a hospital and, predictably, they had very poor outcomes. He concluded, "Surely others were infected and either not getting sick or not getting sick enough to seek treatment at a hospital. Factoring those into the CFR [case-fatality rate] has been impossible. We simply don't know the denominator." (Think about that; do you report to any medical authority every time you get a "cold"?)

To illustrate, if 62 people died, but 10,000 had actually been infected, the death rate would be 0.62 percent, essentially insignificant. Therefore, without knowing how many are infected, the death rate is being highly inflated.

2. The virus has barely infected humans; significantly, there has been no sustained person-to-person transmission of the infection.

Very few cases of severe human infection by H5N1 have occurred. An intensified surveillance of patients in Southeast Asia has led to the discovery of mild cases, more infections in older adults, and an increased number of "clusters cases" among family members, suggesting that "the local virus strains may be adapting to humans." In other words, humans are developing their own innate resistance to the virus. (3)

In addition, all cases have occurred via animal-to-human transmission, and there is documentation of only one confirmed case of human-to-human transmission. Without sustained transmission between humans - meaning one person spreads it to another and another, and so on - there can be no pandemic. The "hype" that, sooner or later, the H5N1 strain will mutate into a strain that can be easily passed between humans is completely unsubstantiated. Whether this will happen is nothing more than a guess because:

3. We have had "potential pandemics" before. In February 2003, Thompson of the WHO revealed that "there have been a half dozen pandemic 'false alarms' in the last 30 years." A false alarm is an outbreak where a virus has jumped the species barrier, but has been confined to one or two people and has not been lethal. (4)

What makes H5N1 particularly significant? Why is this virus gaining the attention of the world? The attention may be due not to its potentially lethal effects on humans, but rather to the deaths of millions of domestic birds, infected or not. Could this be about commerce? Is this a global economic crisis in the making, but not a global health crisis?

4. Tamiflu does not treat the flu and it is unknown if it will stop the spread of the infection. Clinical trials with Tamiflu have shown that the drug reduces acute symptoms of flu by a maximum of 2.5 days, depending on the subgroup analyzed. That's it: 2.5 days. In addition, viral shedding in nasal secretions was reduced after Tamiflu had been administered. Although this would presumably lessen the exposure risk for close contacts, this theory has not been tested.

5. The virus is already becoming resistant to Tamiflu. Recent human isolates are fully resistant to older, less expensive influenza drugs, amantadine and rimantadine. (6) In addition, a high-level of resistance to Tamiflu has been detected in up to 16 percent of children with human influenza A (H1N1). Not surprisingly, this resistant variant has been detected recently in several patients with H5N1 infection who were treated with Tamiflu. (7)

In addition, nearly seven percent of people who are prescribed Tamiflu can't tolerate the side effect: persistent nausea. So, at nearly $100 for a course of treatment, you might want to save your money and spend it on saline nasal spray, which is at least as effective. (8)

6. The other newly recommended drug, Relenza, isn't much better.

Relenza is a powder, which is inhaled twice a day for five days from a breath-activated plastic device called a Diskhaler. Some patients have had bronchospasm (wheezing) or serious breathing problems when they used Relenza.

In fact, in January 2000, the FDA issued a warning about prescribing Relenza after some users reported deterioration of respiratory function following its inhalation. Particular concern was expressed for patients with underlying asthma or emphysema. The FDA stated that "an acute decline in respiratory function may contribute to a fatal outcome in patients with a complicated pre-existing medical history and pulmonary compromise." (9)

7. The "seed virus" produced by the WHO and given to the vaccine manufacturers may not be the correct virus.

In February 2005, the WHO developed several H5N1 prototype vaccine strains in accordance with the requirements of national and international pharmaceutical licensing agencies for influenza vaccine production. These H5N1 prototype strains were made available to institutions and companies working to develop the pandemic vaccines. (10)

By October 2005, the WHO had evidence that the virus had evolved and is now "genetically distinguishable" - i.e., different - from the prototype strain selected for vaccine development. In what can only be described as a case study in bureaucratic thinking, the WHO, in spite of the new information, does not recommend changing the strain.

In any case, it will take another 4 to 18 months before the vaccine is ready for mass dissemination. As Nancy Cox, director of the influenza branch at the CDC (Centers for Disease Control and Prevention) stated, "If we don't get a good match, the vaccine will be less effective, producing illness, hospitalizations and death." (11) By that time, will the "vaccine virus" show any resemblance to the "pandemic virus" thought to be in circulation then? If it is appreciably different, how can mandatory vaccination be justified?

8. Who benefits the most? Big Pharma.

Millions in grants and tax incentives to develop new products. Guaranteed purchase orders from governments here and abroad. Complete product liability protection. It doesn't get any better for a product manufacturer, and in this case, all the benefits go to Chiron, Sanofi-Aventis and GlaxoSmithKline, the "big boys" in the market for making the new vaccine. With a global population of more than six billion, the market share is large enough to get their attention. Add in the financial incentives, and the developers are off and running.

To add an additional layer of protection, on Oct. 18, 2005, Senator Bill Frist (R-TN) and Senator Richard Burr (R-NC) introduced and fast-tracked a bill that would create a new agency within the Department of Health and Human Services (HHS) called the Biomedical Advanced Research and Development Agency (BARDA). This new agency would help "spur private industry to develop and manufacture medical countermeasures for bioterrorism agents and natural outbreaks."

However, the dark side of S.1873, the Biodefense and Pandemic Vaccine and Drug Development Act of 2005, is that it would exempt the pharmaceutical industry not only from liability, but would also ensure that no one would have access to data documenting medical failures or catastrophes. BARDA would be exempt from access by the Freedom of Information Act, the Federal Advisory Committee Act and parts of the Federal Acquisition Regulations. It would act in total secrecy and protection from the general public by the federal government. (12)

Fortunately, the scientific community is standing up loudly against the formation of the new agency. The Federation of American Societies for Experimental Biology, a coalition of independent member societies and scientists, which has historically shown particular interest in public policy issues relating to science, weighed in to voice several concerns. In a letter to Chairman Burr, dated Oct. 18, 2005, the coalition's president, Bruce Bistrian, MD, PhD, wrote the following:

"On behalf of the Federation of American Societies for Experimental Biology (FASEB), a coalition of 23 scientific societies representing more than 65,000 scientists, I am writing to express our reservations over your recent proposal to create the Biomedical Advanced Research and Development Agency (BARDA)…."

"FASEB is troubled over the impact this new agency might have on existing programs at the National Institutes of Health (NIH) and Centers for Disease Control, particularly in an era of limited funding for domestic discretionary spending. NIH and the dozens of universities and research institutions around the country where NIH-supported research is performed already have the scientific expertise and research infrastructure in place to carry out the bioterrorism research that our nation needs. Our concern is that BARDA would duplicate, constrain or even eliminate these programs. Moreover, while implementing a 'top-down' approach to research, as described in the BARDA proposal, may be suitable for the manufacturing stage of development, we do not believe it is an appropriate substitute for hypothesis-driven basic research, which has historically led to the most important advances in biomedical science." (Emphasis added). (13)

Hopefully, other organizations and the general public will follow suit and fight to oppose this bill.

9. Who has the most to lose? The citizens of the world, particularly U.S. citizens.

The Global Pandemic Preparedness Plan is nothing more than a power grab for the government, the United Nations (UN) and the WHO. Buried deep within the WHO's plan, here is a glimpse of the ominous plans in preparation for "affected countries:"

* Activate procedures to obtain additional resources; consider invoking emergency powers.

* Activate overarching national command and control of response activities, either by formal means or de facto (close oversight of district and local activities).

* Deploy operational response teams across all relevant sectors. (14)

Global control and UN peacekeepers may be coming soon to a neighborhood near you.

10. What you need to do...

According to the UN's Food and Agriculture Organization (FAO), the avian influenza virus is easier to destroy than other influenza viruses. It appears that it is very sensitive to detergents - i.e., soap - which destroy the outer fat-containing layer of the virus. This layer is needed to enter cells of animals and, therefore, destroys the infectivity. In other words, when you have been in public places, use soap to wash your hands before touching your face. (15)

Congress is attempting to shield Pharma completely from responsibility and then hide the resulting problems through the fast-tracking of S.1873. (*everyone in your family should call someone and scream) Contact your senators immediately to try to stop the passage of this bill. For quick access to the bill, and what to do, go to https://www.nvic.org and click on "Senate Alert" at the top of the page.

Don't get caught up in the hype. For daily updates and developing action plans, go to https://www.BirdFluHype.com and stay informed.

1. Preparing for the Next Pandemic by Michael T. Osterholm. Foreign Affairs, July/August 2005. https://www.foreignaffairs.org )
2. Relatives of avian flu patients have asymptomatic cases, by Robert Roos. CIDRAP News. March 9, 2005. https://www.cidrap.umn.edu/cidrap/content/influenza/avianflu/news/mar0905asymp.html
3. Beigel, JH. Avian influenza A (H5N1) infection in humans. N Engl J Med. Sept. 29, 2005;353(13):1374-85.
4. The Scientist-Online https://www.The-Scientist.com/news/20030227/04
5. Stiger, G. The treatment of influenza with antiviral drugs. CMAJ. Jan. 7, 2003;168(1):49-56. PMID: 12515786
6. Li KS, Guan Y, Wang J, et al. Genesis of a highly pathogenic and potentially pandemic H5N1 influenza virus in eastern Asia. Nature
2004;430:209-13.
7. Avian Flu Virus Showing Resistance to Tamiflu by Katrina Woznicki. MedPageToday. Sept. 30, 2005. https://www.medpagetoday.com/PublicHealthPolicy/PublicHealth/tb/1850
8. Spray used for asthma may help slow spread of infections. Asso. Press. 11-29-04. https://www.ajc.com/news/content/health/1104/30spray.html
9. FDA Public Health Advisory. Jan. 12, 2000. https://www.fda.gov/cder/drug/advisory/influenza.htm
10. WHO. Recommended H5N1 prototype strains for influenza pandemic vaccine development remain the same. Oct. 28, 2005. https://www.who.int/csr/disease/avian_influenza/statement_2005_10_28/en/print.html
11. Breakdowns Mar Flu Shot Program Production, distribution delays raise fears of nation vulnerable to epidemic. SF Chronicle. Sunday, Feb. 25, 2001.

Fears of nation vulnerable to epidemic. SF Chronicle. Sunday, Feb. 25, 2001.
https://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?file=/chronicle/archive/2001/02/25/MN12226.DTL
12. For more information and complete version of SB 1873, go to https://www.NVIC.org
13. FASEB letter. https://www.faseb.org/opa/PDF/Barda_letterhead10.18.05.pdf
14. WHO. Pandemic Preparedness Plan. p 30. https://www.who.int/csr/resources/publications/influenza/WHO_CDS_CSR_GIP_2005 _5.pdf
15. FAO. Special report on Avian Influenza. https://www.fao.org/ag/againfo/subjects/en/health/diseases-cards/avian_qa.html

Samstag, 29. April 2006

1 Million Schweizer Franken für den Fotografen, dem es erstmalig gelingt, das "hochgefährliche" Vogelgrippe-Virus H5N1 elektronenmikroskopisch nachzuweisen

Fast ein Nobelpreis: Vogelgrippe-Nachweis soll dem Fotografen mit 1 Million Schweizer Franken honoriert werden!

Eine ungewöhnlich hohe Prämie winkt dem Forscher, dem es erstmalig gelingt, das "hochgefährliche" Vogelgrippe-Virus H5N1 elektronenmikroskopisch nachzuweisen.

In der Presse und in den Wissenschaftsredaktionen der Fernsehsender ist diese Agenturmeldung aus der Schweiz wie eine Bombe eingeschlagen, war man doch bisher davon ausgegangen, dass dieser Nachweis längst erbracht sei. Doch nun stellt sich heraus, dass nicht nur die in Angst gehaltene Bevölkerung und die in ihrer Existenz bedrohten Geflügelhalter, sondern gerade auch die Medien selbst auf einen Wissenschaftsbetrug nie gekannten Ausmaßes hereingefallen sind.

Einige der weltweit federführenden Forschungsinstitute, u. a. das Robert-Koch-Institut in Deutschland, mussten unter dem Druck der Aufdeckung dieses Schwindels inzwischen kleinlaut zugeben, mit einem Fotobeweis nicht dienen zu können. Die Virologen Karl Krafeld und Dr. Stefan Lanka, die diesen geradezu unfassbaren Wissenschaftsbetrug aufgedeckt haben ("Die Vogelgrippe", klein-klein-verlag, ISBN 3-937342-15-X) warnen vor der bevorstehenden Gefahr einer Impfpflicht in Deutschland, die auf Drängen der Pharmaindustrie und unter Mithilfe von allen guten Geistern verlassener "Gesundheitspolitiker" parlamentarisch durchgepaukt werden soll. Vorgesehen ist also, mit einem Impfstoff, den es noch gar nicht gibt, 80 Millionen Deutsche zweimal "durchzuimpfen" gegen eine Krankheit, die nicht einmal bei Hühnern nachgewiesen werden konnte geschweige denn eine Bedrohung für die Menschheit darstellt.

Die Virologen und Wissenschaftsautoren Krafeld und Lanka weisen insbesondere darauf hin, dass H5N1 auf Wunsch in jedem Huhn, in jeder Ente und in jedem menschlichen Körper "wissenschaftlich" nachgewiesen werden kann. Sie schreiben zum Vogelgrippe-Virus u.a. "Ich bin nicht isolierbar, weil ich nicht existiere!" Und sie schreiben weiter: "Isoliert die Lügner, dann ist die Angst (vor der Vogelgrippe) schnell vorbei!" Um dieser Zitterpartie ein Ende zu bereiten und verantwortungslosen Politikern wenigstens zu ermöglichen, das Gesicht zu wahren, wird der wissenschaftliche Nachweis eines hoffentlich doch vorhandenen H5N1-Virus immer dringender. In der Schweiz wurde daher beschlossen, die Belohnung für ein überzeugendes Foto eines H5N1-Virus noch einmal heraufzusetzen und zwar von 500 000 auf 1 Million Schweizer Franken.

Leicht wird ein derartiges Foto nicht zu beschaffen sein, denn auch mit den modernsten Elektronenmikroskopen ist es immer noch recht problematisch, Wunschträume gewissenloser "Virologen" der Pharmaindustrie und der "Experten" deutscher Forschungsinstitute in Erfüllung gehen zu lassen. Aber - das letzte Wort ist darüber noch nicht gefallen; und so hat der deutsche Gesundheitsminister Seehofer auf Anraten der Pharmaindustrie und der Massentierhalter "vorsorglich" beschlossen, die Stallpflicht für Federvieh auf unbestimmte Zeit zu verlängern!

https://www.muslix.de/HB/media/vogelgrippe.html


Informant: Gerd Zesar

Mittwoch, 26. April 2006

"H5N1 antwortet nicht": Hintergründe zur Vogelgrippe-Panikmache

Einstündige Video-Dokumentation über Vogelgrippe auf DVD

Wie der Stuttgarter Verein "Neue Impulse e.V." auf seiner Webseite bekannt gibt, ist ab sofort eine kostenlose Video-Dokumentation mit Hintergründen zur Vogelgrippe-Panikmache erhältlich. Die Produktion der DVD wurde durch Spendengelder ermöglicht, weshalb die Dokumen- tation auch kostenlos beim Verein bestellt werden kann.

Für die Redaktion konnte der Verein die freien Journalisten Michael Leitner und Thomas A. Hein gewinnen, die beide bereits für verschiedene Fernsehsender tätig waren.

Michael Leiter, der vor allem durch sein Buch "Der AIDS-Mythos" be- kannt wurde, beschreibt seine Erfahrungen mit diesem neuesten Projekt so:

"Für Thomas A. Hein und mich war es eine erstmalige und schöne Erfahrung, jemanden zu finden, der die Produktionskosten vorstreckte und sich zu keiner Zeit in irgendeiner Weise auch nur im Ansatz in den Produktionsprozess eingemischt hat. Es gab keine Zensur, wie sie bei dieser Herangehensweise an das Thema von jeder Redaktion ausgeübt worden wäre."

Die Reportage unterscheidet sich denn auch deutlich von der üblichen oberflächlichen Abhandlung des Themas in den bekannten Medien. Sie gibt einen guten Überblick über zahlreiche Widersprüche der offiziellen These, dass das Vogelgrippevirus für Mensch und Tier gefährlich sei und darüber hinaus zu einem tödlichen Supervirus mutieren und Millionen von Menschen töten könne und beleuchtete die möglichen Hintergründe für die Pandemie-Panikmache.

Infos über die Bestell- und Spendenmöglichkeiten finden Sie auf folgender Webseite:

https://www.neue-impulse-treff.de/projekte.php


Aus: impf-report Newsletter Nr. 15/2006

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